Man är inte sjuk i huvudet för att man mår dåligt ibland

Hejsan, Graphite här. Vill bara klargöra en sak som jag gått och tänkt på i flera dagar. Att bara för att man mår dåligt och/eller skär sig så betyder det inte att man är sjuk i huvudet! Trots att det känns så ibland.
För nån vecka sen snackade jag o några kompisar om självmord/självskadning, vi hade lite olika åsikter om det, men jag vet att mina är rätt även om jag förlorade disskutionen om det eftersom jag pratar från erfarenhet vad gällande ämnet. Min kompis, vi kan kalla henne för Minimus Hjärnus, eller kort och gott Minimus, hon tror att alla som skär sig är självmordsbenägna och vill dö när de skadar sig själva även om de inte dör så accepterar dem helt enkelt faktumet, att om man skär sig så kan man inte alltid stoppa blodningen och då dör man. Visst, hon har en poäng där men det är ju inte själva syftet med det, man skär sig för att slippa smärtan innifrån och det ger kortsiktig lindring mot allt utom fysisk smärta. Förstår ni hur jag menar här?

Jag tillexempel måde SKIT i somras men ville inte dö, så jag skar mig istället för att orka leva om dagarna. Sen fastnade jag i det och fortsatte. Skrev ju om självmord lite längre ner här så läs gärna det med. Minimus och kompis Nr 2 sa att de som skar sig var sjuka i huvudet, tycker ni att det stämmer. Och varför tycker du så?

Nu ska jag skriva lite mer på en diktanalys som jag tror att jag tog med mig hem. Gillar det verkligen och har inte så mycket annat att göra. Ska kanske åka iväg och titta på majkasen vid tierps arena, någon mer som ska dit?

Graphite




kommentarer
Postat av: Gizmo med matte

Man är inte dum i huvudet för att man skär sig eller gör något annat där man skadar sig.

Man gör det väl för att förtränga den djupa smärtan man har INOM sig.. Antar jag som inte gjort ngt dyligt. Man kan tycka det är idiotiskt men jag vet att det ibland ser så hopplöst ut att inget annat verkar finnas för att lätta på det jobbiga. Få det att försvinna för en stund.

Efter att ha läst hos dig har jag mellan raderna förstått en hel del.. Både om hur du mår och vad du varit med om.. Jag hoppas du kan hitta styrka att komma vidare, att inte fastna i den onda cirkeln.

För det är ju inte DU som ska skadas.. Den/De som fått dig att må som du gör... Det är dom det är fel på. Tack för kommentaren hos mig och Gizmo. STYRKA, tjejen... DU HAR den.. Bara du kommer så långt att du vågar och kan ta fram den. INGEN människa är värd att lida för. Håller tummen för dig.

2011-12-02 @ 00:58:06

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback