LaVey

Jag mår fortfarande inte bra. Känns som om någon sticker knivar i mitt bröst o sedan vrider om dem tills jag bara vill skrika rätt ut.

Snart kommer syrrans kompis hit, hon är en laktosintollerant diabetiker som ska äta här. Vad fan ska man laga för mat egentligen? De sa att syrran skulle åka till dem först, men så blev det ju inte. Inte lyssnar hon på mig heller, men ska inte klaga.

LaVeyism - också kallat LaVey satanism. Det är rätt intressant, och till viss del vettigt.

"Lavey-satanism är en livsstil alltså inte en religion, vilket satanism är. Anton Lavey föddes 1930, han skrev den satanistiska bibeln 1969. Vad denna livsstil handlar om är egoism. Citat som ”Gör så mot andra som de gör mot dig”, ”De starka ska styra över de svaga”, ”Om någon står i din väg skall du krossa honom/henne” beskriver vad livsstilen står för. Lavey-statnister tillber inte djävulen, ser upp till honom eller något liknande. Varför de ändå kallar sig för Lavey-satanister är för att Satan är guds motsats. Gud tillber man, och Lavey-satanister gör motsatsen, de tillber sig själva. Alltså har de tagit guds motsats, satan, och döpt sig själva efter honom."

Jag är ingen egoistisk människa men samtidigt anser jag att man måste tänka på sig själv för att kunna tänka på andra. På den här texten låter de som om Laveyisterna bara älskar sig själva, men så är det inte. "De själva" innefattar också deras nära och kära.
Jag ser på det lite så här:
Det finns ingen gud som bestämmer ditt öde. Du, och endast du, är ansvarig och skyldig att utvecklas som du själv vill, att bli den du vill och att uppnå dina mål. Var din egen gud och ta kontrollen över vad du är och vad du blir. Eftersom du är den enda ansvarig för dina handlingar måste du alltid ta konsekvenserna av ditt handlande och stå för det du gjort.

Det tycker jag låter vettigt, vad tycker ni om det?

LaVey-satanism, tänker ni på såna människor som offrar djur och dricker blod? Det tänker många människor på har jag förstått. Egentligen så är de människorna något helt annat som kallas Djävulsdyrkare. Som tur är finns det inte så många kvar.

(Vill klargöra att jag inte är Lavey-satanist även fast jag tycker att de har bra sätt att se på livet innom vissa kategorier. Jag ska lägga ut de 11 "Livsreglerna" För LaVeyismen senare, men nu orkar jag inte leta upp dem. Måste komma på mat åt syrran o hennes kompis.



kommentarer
Postat av: Creepy

Ge na' ett äpple.

2011-06-20 @ 13:10:31
Postat av: Creepy

Funkar de me ;d

2011-06-21 @ 00:39:55

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback