Har fastnat för ordet lyrik

Hejsan på er. Vet fan inte hur jag mår idag. Tror jag mår bra =) Men vågar inte känna efter, kan ju märka att jag inte mår bra, bättre att leva i lögnen i så fall.

Vill skriva tills fingrarna blöder
Tills andrtagen slutar och mörkret tar över
Det är till er jag skriver
Även när känslorna river
Orden strömmar ner på skärmen
Bort från kylan in i värmen
Musik från högtalarna hörs
Samtidigt som rimmen i mitt huvud görs
Plötsligt en blackout jag får
Orden i mitt huvud jag inte längre når
Blundar och tar ett djupt andetag
En svacka gör mig svag
Pang, ett nytt rim jag ser
Ett till, och ett till, det kommer bara fler
Några skrotas fort som satan
En del är bra så in i gatan
Fingrarna nu på tangentbordet knappar
Men händer ändå ibland att jag farten tappar
Behöver tänka på vad jag ska skriva
Vill ju inte att folk med mig ska driva
De som sedan dikten läser
Mitt hopp och drömmar de inte kväser
Även om de dikten kritisera
Så kommer jag ändå kunna briljera
De ändå lite dyrbar tid de tog
Trots att de inte förstod
Att det som de nyss läste var lyrik
Värdefullare än antik
Dyrbart som få
De borde stå i skamvrå
Bara för att de ej förstå
Om mina ord vora lag
Skulle de få en helvetes dag



Graphite






kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jag bara älskar din dikt. Och du man behöver inte känna efter. jag har en bubbla jag kliver in i när det är för tufft. Dit har ingen tillträde mer än jag. Varför ska man känna efter om man för en gång skull mår bra

Kram

2011-05-16 @ 22:33:25
URL/din blogg: http://tankelek.blogg.se/

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback