Plugg >.<

Jag måste säga att jag starkt ogillar renskrivning av saker. Om man nu har bemödat sig med att skriva låt oss säga 30 handskrivna sidor med sin finaste handstil och sen blir tvingade att skriva om allting på datorn. Snacka om dubbelarbete! Och jag tänker inte göra det arbetet två gånger. Är det inte bättre att bara skriva snyggt från början? För let's face it, när man renskriver följer man knappast texten man skrev första gången för man anser att den är USEL. Och plus att man blir så jäkla trött på att renskriva att man bara vill spy på det. Vilket jag antagligen kommer göra om jag inte skjuter lärarna först. Så nåsta gång vi ska skriva nåt sånt där projektarbete/uppsats/skit så kommer jag be mina föräldrar snällt om jag kan dra med pappas mini PC till skolan o spara ungefär 75 % av tiden man spenderar med att sakta och mödosamt skriva.

Jag vill verkligen bojkotta renskrivning men... det skulle ge mig dåliga betyg och en lärare som jag skulle börja ogilla ännu mer. Men nu ska jag iaf renskriva (och skriva de kvarvarande 10 sidorna) min religionsuppsats och sedan skriva klart svenskan och ev öva på tyskaglosorna om de är iskrivna i boken. Men i ärlighetens namn så kommer jag nog vilja riva sönder böckerna när jag e klar med religionen så vem försöker jag lura, Nu kommer jag skriva klart religionen och sen slappa resten av dagen :P



kommentarer

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback